• Bewerking
  • Verpakking
  • Transport
  • Componenten
  • Opslag
  • Diensten
  • Besturing

MATEC massagoed techniek

B&W Stormajor voor Holcim, Marokko

donderdag, 22 september 2011

Large_stormajorholcim

AMERSFOORT – B&W ,vertegenwoordigd door MATEC massagoed techniek, heeft een telescopische Stormajor geleverd aan Holcim in Marokko voor het verwerken/bevoorraden van 40.000 ton kool en petroleum cokes.

Deze Stormajor heeft een capaciteit van 600 ton per uur en draait 24/7, met alternatieve uitvoeringen is het mogelijk om boven de 2000 ton per uur te verwerken.

De klant wilde zo efficiënt mogelijk bevoorraden. Een vaste opstelling was geen optie, vanwege het afwijzen van een bouwvergunning en zodoende kwamen ze uit bij onze mobile Stormajor van B&W, wereldwijd leverancier van mobile scheepsbelading- en ontladingssystemen.

De Stormajor vertegenwoordigd een uniek concept in bulk handling, deze combineert de voordelen van de Samson feeder en de telescopische bevoorrader in één mobiel systeem. Zo is het mogelijk om zowel product te ontvangen van een shovel als van een vrachtwagen.

Dit systeem ontvangt elke 2 minuten een vrachtwagen maar kan ook bevoorraad worden d.m.v. een shovel. De Samson ontvangst unit maakt het zelfs mogelijk om nog sneller dan 2 minuten de vrachtwagens te lossen en daarbij ook rekening te houden met de aanrij tijd.

De Stormajor is uitgevoerd met een 23 meter lange telescopische arm die een 12 meter hoge bevoorradingsberg kan maken, met het voordeel dat deze arm 30° van links naar rechts kan bewegen. Deze eigenschappen bij elkaar maakt het een uniek systeem. Dit systeem is compleet zelfvoorzienend met een eigen 150 kVA diesel generator die een hydraulische systeem aandrijft, voor alle transportbewegingen.

De Stormajor beweegt zich voort op rubber banden. De vrachtwagen ontvangst ramp is integraal met scharnieren bevestigd aan de Samson feeder voor met makkelijk verplaatsen van het hele systeem. De Stormajor wordt toegepast voor het vullen van opslaghallen en het beladen van schepen, rijnaken en treinwagons.

© MATEC