• Bewerking
  • Verpakking
  • Transport
  • Componenten
  • Opslag
  • Diensten
  • Besturing

STEM Industrial Marketing Centre

Prof. Paul Matthyssens belicht ‘Merk-waardige trends in B2B’ tijdens STEM-congres

vrijdag, 22 mei 2015

Large_prof.-paul-matthyssens-belicht-merk-waardige-trends-in-b2b

RIJSWIJK - Op 4 juni is Prof. Paul Matthyssens, professor Global Strategic Management aan de Universiteit van Antwerpen en Decaan Antwerp Management School, keynote spreker op het STEM-congres: ‘Hoe merkwaardig is B2B’. Prof. Paul Matthyssens is gespecialiseerd in zakelijke en industriële marketing. 

Speerpunten daarbij zijn: waardecreatie en innovatie, internationale strategie en inkoopstrategie. Prof. Paul Matthyssens is altijd nauw betrokken geweest bij de programma’s en publicaties van STEM Industrial Marketing Centre.

“Ik ben ontzettend trots dat we Prof. Paul Matthyssens als keynote hebben weten vast te leggen,” meldt Willem de Vries - managing director van STEM. “Hij blijft het vakgebied industriële marketing een warm hart toedragen. Maar zijn functie al Decaan vraagt wel steeds meer zijn aandacht, waardoor hij minder vaak een lezing of keynote over marketing in technische B2Bmarkten verzorgt.”

De keynote van Prof. Paul Matthyssens ‘Merk-waardige trends in B2B’ sluit nauw aan op het thema van dit congres. Vanuit zijn waarnemingen en onderzoeken laat Prof. Matthyssens diverse trends in industriële markten de revue passeren die van invloed zijn op de rol van branding van technische bedrijven.

Het programma is een mix zijn van theorie en praktijk, zodat deelnemers aan het STEM-congres zoveel mogelijk geïnspireerd raken en eenmaal terug op kantoor de verkregen informatie direct kunnen toepassen.

Andere sprekers
Zo spreekt naast Prof. Paul Matthyssens René Epping, mede-oprichter en partner van reclamebureau Doorrood. René helpt ons om van ‘buzzwoord naar strategie’ te komen. Want het hebben van een sterk merk is één, er iets mee doen is een tweede. En juist veel B2B-marketeers worstelen met de vraag hoe branding kan bijdragen aan het verkoopresultaat van hun organisatie.

Dingeman Kuilman
van Total Identity Eindhoven geeft vanuit het thema merk & identiteit hands on tips over het positioneren van B2B-bedrijven in design en (visuele) communicatie. Wat zijn de do’s en don’ts? En welke veranderingen zien we om ons heen?

Promovendus Tom Dolkens (Nijenrode Universiteit) doet onderzoek naar de toepassing van B2B branding en de effecten daarvan. Tijdens dit congres doet Tom Dolkens voor de eerste keer publiekelijk opening van zaken over de bevindingen van zijn promotieonderzoek.

Het STEM congres is onderdeel van de Dutch Technology Week, georganiseerd door Brainport Eindhoven, die van 31 mei tot 6 juni in de regio Eindhoven plaatsvindt.

Meer informatie over het STEM-congres ‘Hoe merkwaardig is B2B?!’ is te vinden op www.stemcongres.nl